Начало Карта на сайта
   

Вашата възможност за развитие!
Design By fs.uni-ruse.bg


ДОБРЕ ДОШЛИ в сайта на Филиал - Силистра!
Секретар: (086) 821 521
Студентска канц-я: (086) 821 680
Зам.гл.счетоводител: (086) 822 130
 

Кариерни пътеки за младежка трудова мобилност (“Career Paths to Youth Labor Mobility” № 16.4.2.021, eMS code: ROBG – 156) по Програма Interreg V-A Румъния-България, приоритетна ос 4.

Презентация на тема „Информирани младежи, отговорни младежи и изпълнители.“

Г-жа Констинела Йоница – Директор на направление към Министерството на младежта и спорта в Кълъраш - със своята презентация продължи първия ден от работната сесия на втората среща на колаборативната група по проект „Кариерни пътеки за мобилност на младите хора“. Тя направи кратко въведение, спирайки се на работата с Европейските фондове и институциите в Република Румъния.


Г-жа Констинела Йоница направи анализ на ползите от взаимодействието с Европейския съюз, което бе изразено чрез преглед на следната структура:
Приносът на Европейските фондове , прилагани в рамките на периода 2007 – 2013 в повишаване качеството на образованието в регион южна Мутения

  • Представяне на Оперативните Програми в програмните периоди 2007 – 2013 и 2014 – 2020;
    • Определяне на европейските фондове;
    • Оперативни програми за периода 2007-2013 г.;
    • Оперативни програми за периода 2014-2020 г.;
  • Представяне развитието на Южна Мунтения;
    • Организационни характеристики;
    • Образователна инфраструктура;
    • Еволюция на демографските показатели в региона Южна Мунтения;
  • Проекти в областта на образованието, финансирани от оперативна програма 2007 – 2013 в Южна Мунтения;
    • Общи характеристики;
      • Казус: Въздействие на изпълнението на финансираните проекти в областта на образованието чрез Оперативна програма 2007-2013 г. върху развитието на общността в района на Южна Мунтения;
    • Проекти, изпълнявани в региона на Южна Мунтения на ниво предучилищно образование;
    • Проекти, изпълнявани в региона на Южна Мунтения на ниво университетско образование.

В следващия слайд Г-жа Констинела Йоница обърна внимание на ключовата област на интервенция 1.1 - Достъп до качествено начално качество на образованието и обучението. Тя подчерта, че са били осъществени 9 проекта (1 грантов проект и 8 стратегически проекта), възлизащи на 22 827 041 евро. Г-жа Констинела Йоница посочи на графики разпределението на привлечените суми по окръзи както и по категории на целевите групи бенефициенти.
След това Г-жа Констинела Йоница се спря върху основната област на интервенция 1.3 - Развитие на човешките ресурси в сферата на образованието и професионалното обучение. Тя подчерта, че са били осъществени 15 проекта (6 проекта и 9 стратегически проекта), възлизащи общо на 27 884 662 евро. Г-жа Констинела Йоница посочи на графики разпределението на привлечените суми по окръзи както и по категории на целевите групи бенефициенти.
По нататък Г-жа Констинела Йоница разгледа ключовата област за интервенция 2.1 - Преход от училище към активен живот. Тя подчерта, че са били реализирани 15 проекта (12 проекта и 3 стратегически проекта), възлизащи на 12 878 783 евро. Г-жа Констинела Йоница посочи на графики разпределението на привлечените суми по окръзи както и по категории на целевите групи бенефициенти.
В следващия слайд Г-жа Констинела Йоница обърна внимание на основната област на интервенция 2.2 - Предотвратяване и коригиране на преждевременното напускане на училище. Тя подчерта, че са били реализирани 12 проекта (4 проекта и 8 стратегически проекта), възлизащи общо на 18 316 540 евро. Г-жа Констинела Йоница посочи на графики разпределението на привлечените суми по окръзи както и по категории на целевите групи бенефициенти.
След това Г-жа Констинела Йоница се спря върху основната област на интервенция 1.2 - Качество във висшето образование. Тя подчерта, че са били реализирани четири стратегически проекта на стойност 6,210,840 евро. Г-жа Констинела Йоница посочи на графики разпределението на привлечените суми по университети както и по категории на целевите групи бенефициенти.
По нататък Г-жа Констинела Йоница разгледа ключовата  област на интервенция 1.5 - Докторски и постдокторски програми в подкрепа на изследванията. Тя подчерта, че са били реализирани пет стратегически проекта на стойност 11 091 875 евро. Г-жа Констинела Йоница посочи на графики разпределението на привлечените суми по университети както и по категории на целевите групи бенефициенти.
В последствие Г-жа Констинела Йоница обърна внимание на структурата на:
Въпросник за въздействието на реализацията на финансираните проекти в областта на образованието и върху развитието на общностите в района на Южна Мунтения

  • Цели;
    • Идентифициране на въздействието на проектите върху бенефициентите;
      • Кратко описание на ежедневното въздействието на проектите;
      • Идентифициране на удовлетвореността от квалификациите;
    • Добри практики / успешни истории;
    • Основните трудности, срещнати при изпълнението на проекта;
      • Кратко описание на основните трудности;
      • Посочване областта на предварително определен елемент.

След това Г-жа Констинела Йоница анализира прякото въздействие на реализацията на финансираните проекти в областта на образованието и развитието на общността в региона на Южна Мунтения като посочи колекцията от резултати:

  • Продължаване / възобновяване на проучванията за увеличаване на възможностите за заетост на пазара на труда;
  • Финансова и материална подкрепа за членовете на целевата група;
  • Стипендии;
  • Нови учебни програми, адаптирани към пазара на труда;
  • Участие в научни изследвания, национални и международни симпозиуми;
  • Стажове в страната и чужбина;
  • Специализирани курсове за обучение на учители;
  • Обмяна на опит в страната и чужбина.

След това на графика Г-жа Констинела Йоница посочи въздействието на резултатите от проекта спрямо нуждите на целевата група – статистически показатели.
В заключение Г-жа Констинела Йоница се спря върху така наречените "Успешни практики", състоящи се в:

  • Разработване и разпространение на Ръководство за добри практики въз основа на казуси, проведени в детски градини на деца от Италия, Швеция, Испания и Румъния, която представя сравнителен анализ на моделите за предучилищно образование в четирите страни;
  • Годишни кампании за набиране на средства (като фестивал "Коледно дърво"), организиране на благотворителни представления за осигуряване на материална и логистична подкрепа за насърчаване на децата да участват / се връщат в образователната система;
  • Прилагане на системата "смесено обучение" чрез използване на електронни платформи, чрез които съществува възможност за формален, но официално формиращ се контакт, така че всеки обучен да може да регулира собствената си дейност за непрекъснато обучение и да се възползва от добрите практики;
  • Участвайки в Панаира на селскостопанските машини и технологии AGROTEHNICA 2015 в Хановер, AGRITEHNICA 2015, студентите, разшириха своите хоризонти и подобриха уменията си. Те се възползваха от сложния обмен на опит, където имаха възможност да наблюдават / тестват различни съвременни технологии, използвани по целия свят за подобряване на качеството на селскостопанските продукти.

Г-жа Констинела Йоница отбеляза и трудностите, срещани при изпълнението на проекта. Тя ги класифицира в следните групи:

  • Чести законодателни промени;
  • Проблеми при осигуряването на финансов поток;
  • Голямо забавяне на възстановяването на вече изразходвани суми от собствени средства;
  • Трудностите при привличането и поддържането на целевата група в системата на предуниверситетското образование (особено в случая с ромското население);
  • Липса на комуникация / консултиране от договорения орган.

След това на графика Г-жа Констинела Йоница посочи статистическата обработка на трудностите, срещани при изпълнението на проектите.
В обобщение Г-жа Констинела Йоница направи следните заключения:

  • Общата цел на Оперативната Програма за периода 2007-2013 г. бе: "да развива човешкия капитал и да повишава конкурентоспособността, като обвързва образованието и обучението през целия живот с пазара на труда и предоставя повече възможности за бъдещо участие в модерен, гъвкав и приобщаващ пазар на труда от 1650000 души ". В рамките на проектите, изпълнявани в региона Южна Мунтения, в областта на образованието, финансирани чрез Оперативна Програма 2007-2013 г., са подпомогнати общо 85 888 души (около 5% от общата цел по програмата);
  • Що се отнася до сумите, договорени в рамките на проектите, финансирани от Оперативната Програма през периода 2007-2013 г. в областта на образованието, забелязваме, че повечето средства са били привлечени в окръзите Дамбовица, Прахова и Делиорман, като най-малко средства са били привлечени в Яломица, Гюргево и Калараш, въпреки че броят на общностите в неравностойно положение е висок и изоставянето на училищата е над националната средна стойност. Ниската степен на привличане на невъзвръщаеми чуждестранни фондове в трите страни може да бъде причинена от липсата на интерес от страна на местните заинтересовани страни в изпълнението на проектите, липсата на грамотност и умения за прилагане в сферата на образованието, липсата на човешки и финансови ресурси, необходими за започване и успешно изпълнение на проектите и т.н.

Накрая Г-жа Констинела Йоница графично представи разпределението на привлечените средства в сферата на образованието в рамките на Оперативна Програма 2007-2013" - регион Южна Мунтения. В последствие тя обърна внимание на Приносът на Европейските фондове, прилагани в рамката на Оперативна Програма 2007 – 2013 за качествено образование в Южна Мунтения, състоящо се в:

  • Подобряване на уменията на учителите чрез участие в курсове за обучение, обмяна на опит в страната и чужбина;
  • Участие на ученици и студенти в качествена образователна система чрез интерактивни дейности, национален и транснационален обмен на опит;
  • Финансова и материална подкрепа директно на членовете на целевата група чрез безвъзмездна помощ за придобиване на качествени образователни ресурси;
  • Оборудване на институциите с модерни цифрови системи (компютри, лаптопи, принтери, видеопроектори, интелигентни учебни дъски и т.н.).

 

 

 
   

 



Работно време със студенти
Студентски офис
09:00 - 12:00 ч.
13:00 - 15:00 ч.
Каса
09:00 - 12:00 ч.
13:00 - 15:00 ч.
Копирен център стая 224
10:00 - 12:00 ч.
13:00 - 14:00 ч.
Почивни дни
Събота
Неделя
   
 
 
 
 
Copyright © 2012
www.fs.uni-ruse.bg
  Начало : За нас : Структура : Специалности : Студенти : Прием : Документи : Проекти