|   | 
            Специалности->Съвременни образователни технологии в детската градина и началното училище 
               
              Назад към специалности             
          Професионална квалификация: магистър-педагог-детски и начален учител 
                Образователно-квалификационна степен: магистър 
                Форма на обучение: редовна, задочна 
  Основна цел на обучението по специалността  “Съвременни образователни технологии в детската градина и началното училище” е  да осигури високо квалифицирани специалисти, които да умеят да организират и  провеждат научно-изследователска и методическа дейност в областта на  предучилищното възпитание и началното образование. 
   Професионалното предназначениена завършващия магистър - педагог е да организира и провежда учебна, възпитателна и научно-методическа дейност в предучилищните и началните училищни заведения; да овладее знания за планиране, организация и провеждане на емпирични педагогически изследвания в сферата на предучилищното възпитание и началното образование, както и умения за анализ и оформление на резултатите от тях. 
  Фундаментална подготовка,включваща Философия на образованието, Методология на научно-педагогическото изследване, Математико-статистически методи, Мениджмънт в образованието, Педагогическа прогностика и др. Тя дава възможност на учителя да ръководи компетентно педагогическия процес в детската градина и началното училище на базата на задълбочени научно-изследователски познания за детето и ученика от психологически и социален аспект. 
  Основни знания по дисциплините: Съвременни технологии в началното училище и предучилищното образование и възпитание, Възрастова и диференциална психодиагностика, Педагогическа валеология, Екологично възпитание, Социално-психологически проблеми на семейното възпитание, Институции на работа с деца и ученици и др. Педагогическата подготовка гарантира осъществяването на професионалните функции на детския и начален учител. Увеличават се възможностите на магистър-педагога да работи с различни обществени институции. 
  Специалната педагогическа подготовка на бъдещите детски и начални учители с образователна и квалификационна степен “магистър” се осъществява с цел изграждане на педагогически подход и възможност за организиране и провеждане на научно-изследователска и методична дейност в областта на предучилищното възпитание и началното образование. Тя обхваща дисциплини като: Педагогическа конфликтология, Извънкласна и извънучилищна възпитателна дейност, Художествено-естетически дейности в детската градина и началното училище и др. 
  Завършилият магистърска степен студент трябва да притежава следните умения: 
  •	Да организира и провежда учебна, възпитателна и научно-методическа дейност в предучилищните и началните училищни заведения; 
•	Да провежда диагностично-прогностична дейност с деца от предучилищна и начална училищна възраст; 
•	Да организира и извършва консултантска и културно-просветна дейност в обществени организации, работещи с деца от предучилищна и начална училищна възраст; 
•	Да извършва организационно-управленческа дейност в  детските градини, училищата и обслужващите звена от системата образованието; 
•	Да взаимодейства и сътрудничи със семейството, обществени и държавни органи, неправителствени организации, медии и др; 
•	Да овладее и прилага специални способи, похвати, форми и средства за ръководене на учебната, трудовата, битовата, класната и извънкласната дейност на учениците в началното училище; 
•	Да съпреживява хуманните прояви на другите и да има способност за личностна хуманна изява в ежедневните отношения, устойчивост в хуманните проявления. Да формира и развива гражданско поведение на децата и учениците; 
•	Да насърчава и поощрява децата със задръжки в развитието им или с тежко социално положение, което затруднява възможността им да учат, и да създава при необходимост допълнителни ресурси в тяхна помощ; 
•	Да работи в интеркултурна среда и осъществява интеркултурен диалог.
            
               | 
              |