|
Специалности->Педагогическа превенция на престъпността и пробационни практики
Назад към специалности
Професионална квалификация: социален педагог
Образователно-квалификационна степен: магистър
Срок на обучение: 2 години (3 семестъра)
Основната цел на обучението по специалността “Педагогическа превенция на престъпността и пробационни практики” е да осигури задълбочена и актуална теоретическа и практическа подготовка в областта на управлението, контрола и методиката на социално-превантивните, корекционно-ресоциализиращите и пробационните дейности.
Професионалното предназначение на завършващия социален педагог е да овладее знания за организационните стратегии при осъществяване на превантивно-възпитателна дейност, при внедряване на социално-педагогически технологии в практиката на правоохранителните и ресоциализиращите институции.
Магистърът-педагог от специалността “Превенция на престъпността” получава професионална подготовка в областта на наказателното право, институционалните функции, възпитанието на деца и възрастни с девиантно поведение, превенция на социалните рискове и пробационните практики.
Обучението трябва да бъде изградено на:
• Фундаментална педагогическа и психологическа подготовка, включваща знания за възпитанието на подрастващите в условия на рисково общуване, за преодоляване на социални конфликти в групите, за внедряване на социално-педагогически технологии в правоохранителните и ресоциализиращите институции.
• Основни знания за наказателно-правната и превантивно-педагогическата политика на държавата, за противодействие на асоциалното поведение и престъпността, за развитие на институциите при упражняване на граждански контрол в съответствие с международните стандарти.
• Специализираща подготовка, отнасяща се до индивидуализиране на въздействието към подрастващите с девиантно поведение и към пранонарушителя; до промяна на стратегиите на работа на институциите за контрол и превенция на престъпността; до подпомагане социалната роля на правото и администрирането в правосъдието.
Завършилият магистърска степен студент трябва да притежава следните умения:
• да прилага творчески подход в противодействието на детското асоциално поведение и поведението на възрастните;
• да осъществява комплексна възпитателно-превантивна, корекционна и пробационна дейност чрез използването на методи за диагностика на поведенческите асоциални прояви в обществото и социалните групи;
• да използва публичната комуникация и публичните организации за превенция на социалните рискове при деца и възрастни;
• да проучва и анализира възможностите на специализираните институции по контрол и превенция на престъпността в съответствие с българското законодателство и международните правни норми.
|
|